Τηλεκπαίδευση, webex και άλλα θηρία…

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΑ

Καθώς τα “πυρά” για την κατάρρευση της εξΑΕ επικεντρώνονται στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης webex της αμερικάνικης Cisco, έχω την εντύπωση ότι απομακρυνόμαστε από την ανάγκη να αποδώσουμε τις πραγματικές ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση.

Ας δούμε τα γεγονότα:

Αρχικά, όπως άλλωστε έχει δηλώσει η κ. Κεραμέως, η Cisco επιλέχθηκε από το ΥΠΑΙΘ ως λύση έκτακτης ανάγκης, αφού οι υπεύθυνοι του ΠΣΔ προδιέγραφαν την αδυναμία υποστήριξης της εξΑΕ από τις δομές του, την συγκεκριμένη περίοδο.
Όμως, από τον Μάρτιο του 2020, που το ΠΣΔ ήταν αδύνατο να “σηκώσει” την τηλεκπαίδευση και άρα “έπρεπε” να δοθεί το έργο στη Cisco, δεν είχαν μεσολαβήσει παρά μόνο λίγοι μήνες από τις 7-10-2019, ημέρα που με διθυραμβικούς τόνους δηλωνόταν από την Υπουργό Παιδείας και τον αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη, ότι “Με ακόμα πιο γρήγορες συνδέσεις θα «σερφάρουν» στο ίντερνετ 1,37 εκατ. μαθητές, καθώς και 142.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα σχολεία της Ελλάδας“.
Είδε κανείς κάποια αναβάθμιση στο σχολείο του ή όλο αυτό ήταν άλλο ένα πυροτέχνημα που έλαμψε στιγμιαία στους τηλεοπτικούς δέκτες και έσβησε τελικά χωρίς αποτύπωμα στην πραγματικότητα;;;
https://www.in.gr/…/taxytero-internet-anavathmisi…/ *(σκόπιμα παραθέτω στοιχεία από “φίλια” μέσα της κυβέρνησης για να μην θεωρηθεί το παρόν αντικυβερνητική προπαγάνδα)
Τελικά, η κατάσταση των περισσότερων σχολείων είναι επιεικώς τραγική (το στοιχειοθετώ με βάση την εμπειρία μου ως επιμορφωτής ΤΠΕ Β΄ επιπέδου, ως πρώην διευθυντής δύο σχολείων αλλά και ως επισκέπτης -υπηρεσιακά- δεκάδων άλλων, που έτυχε να γνωρίσω την υλικοτεχνική τους υποδομή…) και αυτό οφείλεται:
α) Στην αριθμητική και ποιοτική ανεπάρκεια της ψηφιακής υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων που τυχαίνει να συντηρείται ή να αναβαθμίζεται χάρη στο μεράκι κάποιων εκπαιδευτικών και στις χορηγίες που “καταφέρνουν” να εξασφαλίζουν κάποια σχολεία, καθώς η χρηματοδότηση των ψηφιακών υποδομών από τους περισσότερους δήμους ή τους κεντρικούς φορείς είναι πενιχρή έως ανύπαρκτη.
β) Στην ήδη συνολικά φτωχή υποδομή της χώρας που κατατάσσεται ουραγός στις ευρυζωνικές συνδέσεις μέσω οπτικής ίνας. (https://www.tovima.gr/…/ouragos-i-ellada-stis…/)
γ) Στο γεγονός ότι το 1/4 του πληθυσμού δεν διαθέτει πρόσβαση σε ευρυζωνικές υπηρεσίες (https://jodi.graphics/4269)
και κυρίως,
δ) στην έλλειψη της απαιτούμενης μέριμνας το οκτάμηνο αυτό, από την έναρξη δηλαδή της πανδημίας, ώστε να ενισχυθούν άμεσα οι υποδομές των σχολείων και οι αδυνατούντες μαθητές με γενναία χρηματοδότηση, αντίστοιχης ή και μικρότερης αυτής των 85 εκατομμυρίων € των “σκόιλ ελικίκου”…
Αν όλα αυτά δε συνιστούν σκόπιμη υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης, τότε κάποιοι (και όχι το webex) πρέπει να εγκληθούν για τις παραλείψεις, τις αδυναμίες, τις αστοχίες και εντέλει την απρονοησία…
Τελικά, η διαπίστωση που κάνει σήμερα ο πρώην Υπ. Παιδείας της ΝΔ κ. Στυλιανίδης για τη “δύναμη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας” είναι χαρακτηριστική της αντίληψης και των κινήτρων για τον τρόπο αντιμετώπισης της Δημόσιας Εκπαίδευσης… (δείτε το βίντεο)
Γιάννης Κ.

Μοιραστείτε το!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *